Monday, July 20, 2015

左右紅藍綠:成立創科局問題出在哪裡?

左右紅藍綠:成立創科局問題出在哪裡? (2015.7.20)

創新及科技局建議再次提交立法會,仍然未能通過,究竟問題出在喺邊度?

其實香港專責科技政策的政策局本來就有。1998年成立的資訊科技及廣播局主理科技政策,初有成績,可惜2002年被殺局後,即使一些工作繼續,但係就變成門面工夫而沒有新意。所以,一個能夠專注統籌和資源調配的政策局,是有利科技和整體社會發展。

咁點解而家成立創科局會遇到咁大嘅阻力?

資訊科技界多數人,仍然支持成立創科局,但近月的確多了業界人士有疑慮,不少人都不支持倉促成立新政策局。這種改變,或多或少與梁振英有關。

自從梁振英做特首之後,社會氣氛變差咗,市民對政府也失去信心,以他三年多來所建立的形象和誠信,部分公眾無可避免將創科局與梁振英掛鉤,產生懷疑。

咁係唔係對人不對事呢?

如果政府有決心設立創科局,議員的問題不難解答。可惜嘅係,政府提交嘅文件粗疏,令人覺得政府自己都未想清楚新政策局的工作目標。監察政府是立法會的責任,如果政府未想清楚,那麼成立創科局能否達到原先目標?又會否被別有私心的人,利用嚟做不利社會的用途呢?

仲有,政府和建制派話已經「三次闖關」失敗,將責任推俾泛民。其實那只是「插水扮被人勾跌」。政府在今年兩次提交方案時,都揀是在財政預算案死線和休會前短時間提交,好似專登揀喺度門差唔多閂哂嘅時候,先專登衝過去,偏偏唔肯喺度門開哂嘅時候慢慢行過去,製造建議被泛民拉布拖死的觀感,等梁振英可以繼續大嗌vote them out

不過政府及建制派這場插水戲做得好假吓啫。上星期六的財委會,建制派議員發言比民主派多,但係就幾乎無問關於創科局嘅政策問題,而是攻擊民主派,特別係我本人,好似監察政府,不是他們的責任。

事到如今,問題可以點樣化解呢?程序上只要政府喺度門大開嘅時候,即係十月,將創科局放上財委會議程嘅第一項,要通過會輕鬆得多。其實喺過去幾個月,政府官員已經開始同議員會面溝通,只不過又被梁振英突然決定七月闖關「差喎」咗。


屢屢收回伸出嘅橄欖枝,只會重演闖關失敗嘅劇本,咁樣只會令市民和科技業界,越來越懷疑,政府同建制派根本唔想有創科局,而只係想用創科局來搞政治鬥爭 。

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

-->