Wednesday, February 11, 2009

電盈可能裁員事件關注

在星期一晚上我收到消息電盈可能裁員,已經即時向管理層了解,得到答案是尚未就成本控制作決定,這與昨日星期二公司宣布是吻合的。由昨天起我嘗試接觸員工,特別是專業職位的,如網絡和系統工程師、軟件、內容、網站工作人員等,他們多不屬於工會,一向比較低調,多數也不會上街,我希望聽他們的意見,所以昨天在Facebook五個總共有過千員工的群組(groups)留言,請他們把任何意見給我。

我希望管理層要盡快與員工尤其是非工會已代表的專業職系人員溝通,即使要控制成本,員工也可能有方法。過去國泰也能這樣做,邀請員工提供節省成本開支方法,共渡時艱,我相信員工是樂意協助的。我會繼續關注,也希望有任何意見的電盈員工與我直接聯絡。

1 Comments:

At 7:19 AM, Blogger Henry Chan said...

Hi, all,

I think that some of the workers also suffer from the company stocks. The real heroes are those who can sacrifice their personal interest and money to help to save the others lives especially in this financial tsunami. Up to this minute, Richard Li is one of the heroes in the worldwide and in the Kingdom of Li's family. The investors and workers are still holding the company stocks because they think that the share price will go up again under the strong leadership of Richard Li. Today is BLACK Friday but I hope that I am not......By the way, God knows the real and whole picture of the world. Henry Kar Ming Chan

 

Post a Comment

<< Home

-->